AD

Ποιες τροφές αυξάνουν το κολλαγόνο με φυσικό τρόπο;

Το κολλαγόνο είναι μία φυσική ινώδης πρωτεΐνη που είναι σημαντική για τη διατήρηση της υγείας και της ζωτικότητας του συνδετικού ιστού.

 

Το κολλαγόνο βρίσκεται σχεδόν σε όλα τα όργανα του σώματος, όπως στα οστά, το δέρμα, τους τένοντες, τους συνδέσμους και τους χόνδρους.

Το κολλαγόνο συνδυάζεται με την ελαστίνη, μια άλλη δομική πρωτεΐνη, για τη διατήρηση της ελαστικότητας του συνδετικού ιστού. Καταστρέφεται από φλεγμονώδεις διεργασίες και η σύνθεση του στο σώμα εξαρτάται από την αφθονία αμινοξέων. Οι ίνες κολλαγόνου παράγονται με τη βοήθεια από δύο βασικά αμινοξέα, την λυσίνη και την προλίνη, καθώς και από θρεπτικά συστατικά προώθησης του κολλαγόνου, όπως η βιταμίνη C.

Αμινοξέα

Η παραγωγή κολλαγόνου στο συνδετικό ιστό του σώματος εξαρτάται από τα επαρκή επίπεδα αμινοξέων. Υπάρχουν εννέα απαραίτητα αμινοξέα, τα οποία δεν μπορεί να κατασκευάσει από μόνο του το σώμα και πρέπει να λαμβάνονται μέσω της διατροφής. Γενικά, ζωικές πηγές όπως πουλερικά, ψάρια, τυρί, γάλα και αυγά παρέχουν όλα τα απαραίτητα αμινοξέα.

Λυσίνη και προλίνη

Οι ίνες κολλαγόνου αποτελούνται σε μεγάλο βαθμό από υδροξυλυσίνη και υδροξυπρολίνη. Αν και δεν υπάρχουν επαρκή επιστημονικά στοιχεία για τις τροφές με αυτά τα συστατικά και την αύξηση στην σύνθεση του κολλαγόνου, εντούτοις πιστεύεται ότι τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε αυτά τα αμινοξέα ευνοούν το σχηματισμό του κολλαγόνου. Η λυσίνη είναι ένα βασικό αμινοξύ και πρέπει να λαμβάνονται μέσω της διατροφής. Η προλίνη, από την άλλη πλευρά, είναι ένα μη απαραίτητο αμινοξύ που μπορεί να κατασκευαστεί από το σώμα. Καλές πηγές της λυσίνης περιλαμβάνουν το άπαχο κρέας και τα όσπρια. Για βέλτιστη σύνθεση κολλαγόνου, ωστόσο, πρέπει να προσθέσετε διαιτητικές πηγές και της προλίνης, όπως τα ασπράδια των αυγών και η φύτρα σιταριού.

Ανθοκυανιδίνες

Αυτό το είδος βιοφλαβονοειδών έχει αποδειχτεί ότι συνδέει τις ίνες κολλαγόνου και υποστηρίζει τον συνδετικό ιστό της μήτρας στη γυναίκα. Οι ανθοκυανιδίνες βρίσκονται σε τροφές με βαθύ κόκκινο και μοβ χρώμα, όπως τα κεράσια, τα βατόμουρα και τα σμέουρα. Οι ανθοκυανιδίνες αυξάνουν τα επίπεδα της βιταμίνης C στα κύτταρα, προστατεύουν από τις ελεύθερες ρίζες και βοηθούν στην αποτροπή της καταστροφής του κολλαγόνου στο δέρμα και τον συνδετικό ιστό.

Άλλα θρεπτικά συστατικά

Θρεπτικά συστατικά, όπως η βιταμίνη C και ο χαλκός έχουν ιδιαίτερη σημασία στην παραγωγή του κολλαγόνου και την επισκευή των ιστών. Γι` αυτό είναι καλό να επιλέγετε τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C, όπως ακτινίδια, μπρόκολο, κάρδαμο, πορτοκάλια, πιπεριές, πεπόνια και πικραλίδα.

Πηγή: http://www.livestrong.com

via iatropedia.gr

Print Friendly, PDF & Email

AD

ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ

Απευθείας με τον πρωθυπουργό οι σχέσεις και οι επαφές με τους ολιγάρχες, καναλάρχες και μεγαλόσχημους επιχειρηματίες

Μετά τις αποχωρήσεις Γρ. Δημητριάδη, Στ. Παπασταύρου και Ι. Μπρατάκου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης υιοθετεί προσωπικό μοντέλο επικοινωνίας με τα ισχυρά επιχειρηματικά συμφέροντα!   Επειδή μετά τις

Print Friendly, PDF & Email
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >

Έιμι Γουαινχάουζ | Ένας μύθος που έφυγε τόσο νωρίς

13 χρόνια πριν, στις 23 Ιουλίου του 2011 έφυγε η χαρισματική ερμηνεύτρια που κατέκτησε την κορυφή κι έγινε ακόμα ένας μύθος που χάθηκε στα 27 του χρόνια – όπως οι Τζάνις Τζόπλιν, Τζιμ Μόρισον, Κερτ Κομπέιν, Τζίμι Χέντριξ.

Print Friendly, PDF & Email
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >

Μπορεί η Κάμαλα Χάρις να νικήσει τον Τραμπ; – Τι δείχνουν 11 δημοσκοπήσεις

Σε αχαρτογράφητα νερά βρίσκεται το αμερικανικό πολιτικό σύστημα μετά την απόσυρση του Τζο Μπάιντεν από την κούρσα διεκδίκησης της προεδρίας στις επερχόμενες εκλογές του Νοεμβρίου. Πλέον, όλα

Print Friendly, PDF & Email
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >