AD

Σπόροι Chia | 10 επιστημονικώς αποδεδειγμένα οφέλη υγείας

Οι σπόροι Chia είναι από τις πιο υγιεινές τροφές στον πλανήτη. Είναι γεμάτοι με θρεπτικά συστατικά που μπορούν να έχουν σημαντικά οφέλη για το σώμα και τον εγκέφαλο.

 

 

Οι σπόροι Chia είναι μικροσκοπικοί μαύροι σπόροι από το φυτό Salvia hispanica, το οποίο σχετίζεται με την μέντα. Ήταν ανέκαθεν ένα σημαντικό φαγητό για τους Αζτέκους και τους Μάγια. Μάλιστα, η λέξη «chia» είναι η αρχαία λέξη των Μάγια που σημαίνει «δύναμη».

Παρά την αρχαία ιστορία τους ως βασικό στοιχείο διατροφής, οι σπόροι chia αναγνωρίστηκαν ως υπερσύγχρονη σούπερ τροφή μόλις τα τελευταία χρόνια.

Δείτε τα οφέλη για την υγεία των σπόρων chia, που υποστηρίζονται από την επιστήμη:

1. Οι σπόροι Chia παρέχουν μια τεράστια ποσότητα θρεπτικών συστατικών με πολύ λίγες θερμίδες

  • Ίνες: 11 γραμμάρια
  • Πρωτεΐνη: 4 γραμμάρια
  • Λίπος: 9 γραμμάρια (5 εκ των οποίων είναι ωμέγα-3)
  • Ασβέστιο: 18% της απαραίτητης ημερήσιας ποσότητας
  • Μαγγάνιο: 30% της απαραίτητης ημερήσιας ποσότητας
  • Μαγνήσιο: 30% της απαραίτητης ημερήσιας ποσότητας
  • Φώσφορος: 27% της απαραίτητης ημερήσιας ποσότητας
  • Περιέχουν επίσης μια αξιοπρεπή ποσότητα ψευδαργύρου, βιταμίνης Β3 (νιασίνη), καλίου, βιταμίνης Β1 (θειαμίνη) και βιταμίνης Β2

2. Οι σπόροι Chia έχουν πολλά αντιοξειδωτικά

3. Σχεδόν όλοι οι υδατάνθρακες που περιέχουν είναι ινώδεις

4. Οι σπόροι Chia έχουν πρωτεΐνη υψηλής ποιότητας

5. Η υψηλή περιεκτικότητα σε ίνες και οι πρωτεΐνες στους σπόρους Chia μπορεί να σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος

6. Οι σπόροι Chia έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα

7. Οι σπόροι Chia μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο καρδιακής νόσου

8. Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πολλά σημαντικά θρεπτικά οστά

9. Οι σπόροι Chia μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα

10. Μπορούν να μειώσουν την χρόνια φλεγμονή

Μια μερίδα (28 γραμμάρια) περιέχει:

Αυτό τους καθιστά μια από τις καλύτερες διαιτητικές πηγές στον κόσμο για πολλά σημαντικά θρεπτικά συστατικά.

Είναι πλούσιοι σε αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην προστασία των ευαίσθητων λιπαρών που περιέχουν. Έχουν επίσης διάφορα οφέλη για την υγεία.

Μια μερίδα 28 γραμμάρια σπόρων chia έχει 12 γραμμάρια υδατανθράκων. Ωστόσο, τα 11 από αυτά τα γραμμάρια είναι φυτικές ίνες, τις οποίες ο οργανισμός δεν χωνεύει. Αυτό τους δίνει τη δυνατότητα να απορροφούν 10-12 φορές το βάρος τους σε νερό. Οι ίνες έχουν επίσης διάφορες ευεργετικές επιπτώσεις στην υγεία.

Ανά γραμμάριο, αποτελούνται κατά 14% από πρωτεΐνη, η οποία είναι πολύ υψηλής ποιότητας σε σύγκριση με τα περισσότερα φυτά. Η πρωτεΐνη είναι το πιο φιλικό για την απώλεια βάρους μακροθρεπτικό συστατικό και μπορεί να μειώσει δραστικά την όρεξη την πείνα.

Οι διαλυτές ίνες του απορροφούν μεγάλες ποσότητες νερού και διαστέλλονται στο στομάχι σας, γεγονός που θα αυξήσει την πληρότητα και θα επιβραδύνει την απορρόφηση των τροφίμων.

Ανά γραμμάριο περιέχουν περισσότερα ωμέγα-3 από τον σολομό. Ωστόσο, είναι σημαντικό να έχετε κατά νου ότι τα ωμέγα-3 στους σπόρους Chia είναι κυρίως ALA (άλφα-λινολενικό οξύ), το οποίο δεν είναι τόσο ευεργετικό όσο νομίζετε. Το ALA πρέπει να μετατραπεί σε ενεργές μορφές, προτού το σώμα σας μπορεί να το χρησιμοποιήσει. Δυστυχώς, ο ανθρώπινος οργανισμός είναι αναποτελεσματικός στην μετατροπή του ALA σε αυτές τις ενεργές μορφές. Επομένως, τα φυτικά ωμέγα-3 τείνουν να είναι πολύ κατώτερα από τις ζωικές πηγές, όπως το ιχθυέλαιο.

Μελέτες σε αρουραίους έχουν δείξει ότι οι σπόροι chia μπορούν να μειώσουν ορισμένους παράγοντες κινδύνου, συμπεριλαμβανομένων των τριγλυκεριδίων, της φλεγμονής, της αντίστασης στην ινσουλίνη και του λίπους στην κοιλιά. Μπορούν επίσης να αυξήσουν την «καλή» χοληστερόλη (HDL). Ωστόσο, μια μελέτη σε ανθρώπους δεν εντόπισε βελτιώσεις σε αυτούς τους παράγοντες κινδύνου.

Αυτά περιλαμβάνουν ασβέστιο, φώσφορο, μαγνήσιο και πρωτεΐνες. Η περιεκτικότητα σε ασβέστιο είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή (18% της ημερήσιας ανάγκης ανά 28 γραμμάρια). Ανά γραμμάριο, αυτό το ποσοστό είναι υψηλότερο από τα περισσότερα γαλακτοκομικά προϊόντα. Ως εκ τούτου, οι σπόροι chia θεωρούνται εξαιρετική πηγή ασβεστίου για άτομα που δεν τρώνε γαλακτοκομικά προϊόντα.

Μελέτες δείχνουν ότι οι σπόροι chia μπορεί να μειώσουν την αύξηση του σακχάρου στο αίμα μετά από ένα γεύμα με υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, ωφελώντας πιθανώς τα άτομα με διαβήτη τύπου 2.

Κάποια περιορισμένα επιστημονικά στοιχεία δείχνουν ότι η κατανάλωση σπόρων chia μπορεί να μειώσει έναν φλεγμονώδη δείκτη, γνωστό ως hs-CRP. Ωστόσο, τα οφέλη για την υγεία είναι αβέβαια και χρειάζονται περισσότερες μελέτες.

Πηγή: https://www.healthline.com

iatropedia.gr

Print Friendly, PDF & Email

AD

ΜΗΝ ΧΑΣΕΤΕ

Κασσελάκης εναντίον Γεροβασίλη | Η μυστική σύσκεψη των 8 που ανέδειξε την αντίπαλο του Κασσελάκη

Μετά την γνωστοποίηση της υποψηφιότητας της Όλγας Γεροβασίλη κόντρα στον Στέφανο Κασσελάκη, όλοι περιμένουν τις δημοσκοπήσεις των επόμενων ημερών που θα δείξει ποιο κομμάτι του ΣΥΡΙΖΑ θα έχει την υπεροχή

Print Friendly, PDF & Email
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >

Άλμπα Κασίγιας | Oι περισσότεροι νομίζουν ότι έχω πάει με την μισή Ρεάλ Μαδρίτης

Η Άλμπα Κασίγιας, η εξαδέλφη του θρυλικού τερματοφύλακα της Ρεάλ και της εθνικής Ισπανίας Ίκερ Κασίγιας, απάντησε στα καυστικά σχόλια για την ερωτική της ζωή

Print Friendly, PDF & Email
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >

Συνεχίζεται η βαρετή τραγωδία στο ΣΥΡΙΖΑ

Χωρίς ακόμη να έχει βρει την θέση που διεκδικεί στο πολιτικό σκηνικό και με τους κινδύνους μιας ακόμη διάσπασης ή αντιπαράθεσης ακόμη και μετά την εκλογική αναμέτρηση, η δεύτερη μέρα του Συνεδρίου ήταν τελείως βαρετή

Print Friendly, PDF & Email
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >

Με τον Αργυρό δείπνησαν Κασσελάκης και Τάιλερ – Στο δίπλα τραπέζι η Ελένη Φουρέιρα

Σε γνωστό ιαπωνικό εστιατόριο στη Νέα Σμύρνη δείπνησαν ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Στέφανος Κασσελάκης συνοδευόμενος από τον σύζυγό του Τάιλερ, μαζί με τον γνωστό λαϊκό τραγουδιστή Κωνσταντίνο Αργυρό.

Print Friendly, PDF & Email
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ >