Η Χάρις Αλεξίου έδωσε το όνομά της στο Δημοτικό Ωδείο Θήβας
Η σπουδαία ερμηνεύτρια τιμήθηκε στην ιδιαίτερη πατρίδα της, σε μια βραδιά γεμάτη μουσική, αναμνήσεις και συναισθήματα.
Περιεχόμενα
Μια από τις πιο συγκινητικές στιγμές της φετινής Παγκόσμιας Ημέρας Μουσικής εκτυλίχθηκε στη Θήβα, όπου η Χάρις Αλεξίου τιμήθηκε από τον Δήμο Θηβαίων για τη διαχρονική προσφορά της στο ελληνικό τραγούδι και τον πολιτισμό.
Σε μια ξεχωριστή τελετή που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 22 Ιουνίου, το Δημοτικό Ωδείο της πόλης μετονομάστηκε επισήμως σε «Δημοτικό Ωδείο Θήβας Χάρις Αλεξίου», αποδίδοντας φόρο τιμής σε μια καλλιτέχνιδα που έχει αφήσει ανεξίτηλο το αποτύπωμά της στη μουσική ιστορία της χώρας. Η απόφαση για την ονοματοδοσία του Ωδείου ελήφθη έπειτα από πρόταση του δημάρχου Θηβαίων, Γιώργου Αναστασίου, με στόχο να αναγνωριστεί η πολύχρονη καλλιτεχνική πορεία της αγαπημένης ερμηνεύτριας, η οποία γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θήβα.
View this post on Instagram
Η παρουσία της ίδιας της Χάρις Αλεξίου στην εκδήλωση έδωσε ακόμη μεγαλύτερη συναισθηματική αξία στη βραδιά, καθώς είχε την ευκαιρία να βρεθεί ξανά στην πόλη που σημάδεψε τα πρώτα χρόνια της ζωής της και να μοιραστεί τη συγκίνησή της με το κοινό.
«Ένα ωδείο είναι ένα σπίτι που γεννιούνται όνειρα»
Κατά τη διάρκεια της τελετής, η Χάρις Αλεξίου ευχαρίστησε θερμά τους ανθρώπους της πόλης για την τιμή που της έκαναν, τονίζοντας πως η συγκεκριμένη κίνηση ξεπερνά κάθε προσωπική διάκριση.
«Το να δίνετε το όνομά μου στο Δημοτικό Ωδείο αυτής της πόλης είναι κάτι που με ξεπερνά», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Η σπουδαία ερμηνεύτρια μίλησε με ιδιαίτερη αγάπη για τον ρόλο που διαδραματίζει ένα ωδείο στη ζωή των παιδιών, περιγράφοντάς το ως έναν χώρο όπου γεννιούνται όνειρα και καλλιεργούνται ταλέντα. «Ένα ωδείο δεν είναι απλώς ένα κτίριο. Είναι ένα σπίτι όπου παιδιά ανακαλύπτουν τη φωνή τους. Όχι μόνο τη φωνή που τραγουδάει, αλλά και τη δική τους εσωτερική φωνή», είπε, αποσπώντας το θερμό χειροκρότημα των παρευρισκομένων.
View this post on Instagram
Η αναφορά στη μητέρα της
Ιδιαίτερα φορτισμένη συναισθηματικά ήταν η στιγμή που η Χάρις Αλεξίου αναφέρθηκε στη μητέρα της, μιλώντας για ένα γράμμα που είχε γράψει όταν εκείνη έφυγε από τη ζωή. Η καλλιτέχνιδα μοιράστηκε προσωπικές σκέψεις και αναμνήσεις, δημιουργώντας μια ατμόσφαιρα βαθιάς συγκίνησης. Στη συνέχεια ερμήνευσε τη «Μπαλάντα της Ιφιγένειας», χαρίζοντας στο κοινό μία από τις πιο δυνατές στιγμές της βραδιάς.
Μια μουσική γιορτή αφιερωμένη στο έργο της
Μετά την ολοκλήρωση της τελετής ονοματοδοσίας, οι εκδηλώσεις συνεχίστηκαν στον αύλειο χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου Θήβας, όπου πραγματοποιήθηκε μεγάλη συναυλία αφιερωμένη στο έργο και τα τραγούδια της Χάρις Αλεξίου. Στη συναυλία συμμετείχαν η Φιλαρμονική Ορχήστρα του Δήμου Θηβαίων, η Μεικτή Χορωδία του Δήμου, καθώς και μαθητές του Δημοτικού Ωδείου, οι οποίοι απέδωσαν αγαπημένα τραγούδια από τη μακρόχρονη δισκογραφική της πορεία.
Την ερμηνεία των τραγουδιών ανέλαβε η Ζωή Παπαδοπούλου, η οποία παρουσίασε με σεβασμό και ευαισθησία μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες που έχουν συνδεθεί με τη φωνή της Χάρις Αλεξίου.
View this post on Instagram
Παρακαταθήκη
Η βραδιά δεν αποτέλεσε μόνο μια τιμητική διάκριση για μια σπουδαία καλλιτέχνιδα, αλλά και ένα συμβολικό μήνυμα για το μέλλον της μουσικής εκπαίδευσης. Το όνομα της Χάρις Αλεξίου θα συνοδεύει πλέον έναν χώρο όπου νέοι άνθρωποι θα κάνουν τα πρώτα τους βήματα στη μουσική, θα ονειρεύονται και θα δημιουργούν. Όπως ανέφερε και η ίδια, το σημαντικότερο είναι να παραδίδουμε κάτι όμορφο στις επόμενες γενιές. Και από εδώ και πέρα, το Δημοτικό Ωδείο Θήβας θα φέρει το όνομα μιας γυναίκας που αφιέρωσε τη ζωή της στο τραγούδι, αφήνοντας πίσω της μια σπουδαία πολιτιστική κληρονομιά.